A Forma 1 előtt
Massa a Bahreini Nagydíjon
Felipe Massa kilencéves korában kezdett el gokartozni São Paulóban. Első szezonjában a negyedik helyen végzett a Paulista Micro A gokart bajnokságban. További hét éven keresztül gokartozott, legnagyobb sikere a brazil gokart bajnokságon megszerzett harmadik hely volt 1997-ben.
1998-ban kezdett el autókkal versenyezni, a brazil Forma Chevrolet sorozatban. Első szezonjában az ötödik helyen végzett, a következőben ő lett a bajnok – tíz futamon három futamgyőzelemmel.
2000-ben Európába érkezett, hogy az olasz és az európai Forma-Renault sorozatban versenyezzen. Mindkét sorozatban azonnal megnyerte a bajnokságot – a Cram Competition színeiben összesen nyolc versenyt nyert a szezon során.
2001-ben a Forma-3000-es Euro-szériában folytatta pályafutását, ahol a Draco Competitionnel nyolc futamból hatot nyert meg és ez természetesen a bajnoki címet is jelentette számára. Néhány verseny erejéig részt vett az Európai Túraautó Bajnokságban (ETC) is az Alfa Romeóval. Teljesítményére felfigyelt a forma 1-es Sauber-Petronas csapat is, amely tesztelési lehetőséget ajánlott neki, majd 2002-re leszerződtette csapatába.
A Forma 1-ben
A 2002-es szezonban Massa 4 pontot szerzett és a bajnokság tizenkettedik helyén végzett. Csapattársa, Nick Heidfeld tizedik volt 7 ponttal. A brazil pilóta gyors volt, ám sokszor hibázott, megpördült, így a 2003-ra nem kapott újabb szerződést. A Ferrari vezetői azonban úgy vélték tehetséges, így felkarolták és a 2003-as szezont a maranellói csapatnál tölthette tesztpilótaként. Ez az év sokat jelentett a fiatal brazil pilóta számára: sikerült csökkenteni a hibaszázalékát és fejlődött az autó műszaki megértése, beállítása terén is. Massa menedzselését a Ferrari csapatfőnökének fia, Nicolas Todt vállalta.
2004-ben a Ferrari ösztönzésére a Sauber ismét leszerződtette Massát versenyezni. Massa ebben a szezonban 12 pontot szerzett és a tizenkettedik helyet szerezte meg a bajnokságban. Csapattársa, Giancarlo Fisichella 22 ponttal tizenegyedik lett.
2005-ben az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve lett Massa csapattársa. A brazil általában gyorsabbnak bizonyult a kanadainál és a világbajnoki pontversenyben is megelőzte: Massa 11 ponttal tizenharmadik lett, Villeneuve 9 ponttal tizennegyedik.
A 2005-ös szezon során a Ferrari egyik versenyzője, Rubens Barrichello váratlanul úgy döntött, hogy nem tölti ki 2006 végég szóló szerződését a csapatnál, hanem a Hondához szerződik. A Ferrari számára kézenfekvő helyettes volt Massa, akinek évek óta egyengették pályafutását.
Miután Michael Schumacher Monzában bejelentette visszavonulását, a csapat egyúttal nyilvánosságra hozta a 2007-es pilótafelállását: Massával 2007-ig szerződést hosszabbítottak, míg a brazil csapattársa a finn Kimi Raikkönen lesz.
Összes Formula–1-es eredménye
Év |
Csapat |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
WDC |
Pontszám |
2002 |
Sauber Petronas |
AUS Ret |
MAL 6 |
BRA Ret |
SMR 8 |
ESP 5 |
AUT Ret |
MON Ret |
CAN 9 |
EUR 6 |
GBR 9 |
FRA Ret |
GER 7 |
HUN 7 |
BEL Ret |
ITA Ret |
USA
|
JPN Ret |
|
|
13. |
4 |
2004 |
Sauber Petronas |
AUS Ret |
MAL 8 |
BHR 12 |
SMR 10 |
ESP 9 |
MON 5 |
EUR 9 |
CAN Ret |
USA Ret |
FRA 13 |
GBR 9 |
GER 13 |
HUN Ret |
BEL 4 |
ITA 12 |
CHN 8 |
JPN 9 |
BRA 8 |
|
12. |
12 |
2005 |
Sauber Petronas |
AUS 10 |
MAL 10 |
BHR 7 |
SMR 10 |
ESP 11 |
MON 9 |
EUR 14 |
CAN 4 |
USA DNS |
FRA Ret |
GBR 10 |
GER 8 |
HUN 14 |
TUR Ret |
ITA 9 |
BEL 10 |
BRA 11 |
JPN 10 |
CHN 6 |
13. |
11 |
2006 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
BHR 9 |
MAL 5 |
AUS Ret |
SMR 4 |
EUR 3 |
ESP 4 |
MON 9 |
GBR 5 |
CAN 6 |
USA 2 |
FRA 3 |
GER 2 |
HUN 7 |
TUR 1 |
ITA 9 |
CHN Ret |
JPN 2 |
BRA 1 |
|
3. |
80 |
2007 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
AUS 6 |
MAL 5 |
BHR 1 |
ESP 1 |
MON 3 |
CAN DSQ |
USA 3 |
FRA 2 |
GBR 5 |
EUR 2 |
HUN 13 |
TUR 1 |
ITA Ret |
BEL 2 |
JPN 6 |
CHN 3 |
BRA 2 |
|
|
4. |
94 |
Forrás:Wikipédia |