°°~Kimi And Felipe Fan's~°°
°°~Kimi And Felipe Fan's~°°
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Újdonságok
 
Kimi Räikkönen
 
Felipe Massa
 
Cikkek/Hírek
Cikkek/Hírek : Ferrari F2008

Ferrari F2008

  2008.01.06. 21:54

Technikai ismertető

.......................................................................................................................................................
A Forma 1-es világbajnoki sorozat 2008-as idényében szereplő csapatok közül a Ferrari alakulat 2008. január 6-án, elsőként mutatta be az idei esztendőre tervezett vadonat új versenygépét.
.......................................................................................................................................................

A Scuderia Ferrari csapat úgy tűnik, nemcsak az idei VB versenyben kíván ismét a legjobbnak kijáró első pozícióban végezni, hanem az új kihívók bemutatásában is az élen kívánta tudni magát. A korábbi évek analógiájára F2008-nak elnevezett konstrukció megalkotása igencsak megdolgoztatta az olasz istálló szakembergárdáját, hiszen az FIA által az idei évre bevezetett szabályváltoztatásoknak maximális mértékben meg kell felelniük. Az új skarlátvörös négykerekűben fellelhető újítások között a legjelentősebb helyet a MES (McLaren Electronic Systems) által készített, SECU-nak (Standard Electronic Control Unit = Standard Elektronikai Vezérlő Egység) nevezett új elektronikai rendszer foglalja el, amely az összes többi csapat versenyautóiban megtalálható lesz. Ez az új egység tulajdonképpen egy vezérlő modult, és a hozzá szorosan kapcsolódó vezérlő programot rejti magában.

Az előzőekben említett terület mellett természetesen a 2008-as versenyautó más egyéb részeit is érintették az FIA által bevezetett szigorítások. A Ferrari mérnökeinek - éppúgy, mint a mezőny többi csapatának - olyan sebességváltó rendszert kell(ett) kialakítani, amely a Technikai Szabályzatban foglaltaknak megfelelően az idei évben már összesen négy versenyt kell meghibásodás nélkül teljesíteni.
Aki figyelemmel kíséri az autósport ezen kategóriáját, minden bizonnyal tisztában van azzal, hogy igen nagy hangsúlyt fektetnek a pilóták biztonságára. Ebből a megfontolásból az új autó megépítésénél a pilóta sisakja melletti karosszériarész felső szintjét magasabbra kellett emelni, nagyobb védelmet nyújtva ezáltal a versenyző talán egyik legsérülékenyebb testrészének, a nyaknak és a fejnek egyaránt.
Ahogyan az már az elmúlt évek során is látható volt, az autó megépítéséhez felhasználható anyagok tekintetében is komoly szabályozások voltak tapasztalhatóak. Ez természetesen a 2008-as idényben sem lesz másként, hiszen a konstruktőröknek pontosan meghatározott összetételű anyagok felhasználását teszik megengedetté.

Az F2008-as versenyautó tervezése és megépítése során az első legfontosabb feladat talán az volt a csapatnak, hogy a 2007-es évben használt konstrukciónál tapasztalt műszaki problémákat eredményező megoldásokat ne örökítsék tovább. A csapat új technikai igazgatója, Aldo Costa elmondta, hogy igyekeztek mindent megtenni annak érdekében, hogy az autó a pályák lassabb szakaszaiban sem veszítsen oly mértékben teljesítményéből, mint ahogyan azt a tavalyi idényben megtapasztalták. Aldo egyértelműen kijelentette, hogy az F2008-as versenygéppel az egyenetlenebb és a kissé csúszósabb pályafelületeken is hasonlóan jó teljesítményt szeretnének produkálni, mint azt az F2007-es esetében tapasztaltak a gyors kanyarokban.

Ennek a célnak a teljesítéséhez a kiváló aerodinamikai jellemzők mellett elengedhetetlen a megfelelő kerékfelfüggesztési rendszer kialakítása is, amelyről Nick Tombazis, a Ferrari főtervezője is beszélt.

„Nagyon keményen dolgoztunk az aerodinamikai tulajdonságok javításán." - nyilatkozta az F2008-as bemutatóján Aldo Costa. „Az új autó aerodinamika szempontból sokban különbözik elődjétől, de az év első versenyére sok minden meg fog még változni. Az első és a hátsó légterelő szárnyak is meg fognak újulni, hiszen a bemutatón látható változatok túlnyomó részben a 2007-as autón alkalmazott megoldásokat tartalmazzák. A kerékfelfüggesztési rendszert érintő munkákkal csaknem sikerült teljes mértékben elkészülnünk. Ezen változtatások nem igazán láthatóak a külső szemlélődő számára, de el kell mondanom, hogy azon tényezőket, amelyek a tavalyi idényben nehézséget jelentettek a számunkra, sikerült kiküszöbölnünk." - tette hozzá bizakodva Costa.

A technikai szakemberek körében a biztonsági előírásoknak, és a teljesítménybeli-, valamint a megbízhatóságot növelő fejlesztéseknek való örökös megfelelés mellett mindig is szem előtt kellett tartaniuk, hogy az egyes alkatrészek és alkotóelemek minél kisebb súllyal rendelkezzenek. Az F2008-as autó esetében az aerodinamikailag jelentős szereppel bíró felületek szinte mindegyike átesett kisebb-nagyobb mértékű ráncfelvarráson. Természetesen arról sem szabad megfeledkezni, hogy azok a karosszériaelemek, amelyek most a bemutatott autót ékesítik, már a szezon első versenyhétvégéjére is megváltozhatnak (és ez minden bizonnyal meg is fog történni), illetve az éppen aktuális versenypálya karakterisztikájának való megfelelés érdekében szinte örökös fejlesztéseket, módosításokat fognak elvégezni az év során. A monocoque-ot szemügyre véve látható, hogy az oldalsó kocsiszekrény és a motorburkolati elemek a tavalyi évben használt változathoz képest kúposabb külsőt kaptak. Az F2008-as orreleme kísértetiesen hasonlít a Toyota által a 2007-es szezonban használt TF107-es autóján alkalmazott első légterelő szárnyára, amely mögött az orrkúp alsó része (a versenyző lába alatti szekció) kecsesebb formát öltött. Ez utóbbinak az a jelentősége, hogy a versenyautó alatt tovahaladó légáramlatokat sokkal koncentráltabb módon terelik a megfelelő irányba. nagyobb menetstabilitást kölcsönözve ezzel az új Ferrarinak.
Az F2008-as konstrukció új aerodinamikai jellemzőinek javítása érdekében a megfelelő tapadást és menetstabilitást szolgáló első- és hátsó kerékfelfüggesztési rendszerek is módosultak.

Az orrkúp alatt változtatásokat végeztek továbbá az első kerékfelfüggesztés csatlakozási pontját illetően is, amelynek eredményeképpen a felső keresztlengőkar kedvezőbb geometriai kialakítást kapott. A pilóta feje fölött lévő légbeömlő nyílás is kisebb módosításon esett át, hiszen megszüntették az F2007-es esetében alkalmazott válaszfalat, amely a beáramló levegő egy részét koncentrált módon a hidraulikus hűtőhöz irányította. Az oldalsó kocsiszekrényen lévő kisebb légterelő szárnyacskák nem igazán változtak, amelyek tulajdonképpen a tavalyi konstrukcióról minden jelentősebb módosítás nélkül kerültek át az új kihívóra.

A 2007-es évben a Bridgestone abroncsok tekintetében megszerzett tapasztalatok, valamint az új technikai szabályok értelmében az F2008-as versenygép tengelytávja, és az ezzel szorosan összefüggő súlyeloszlási-elvek is módosultak valamelyest. A korábban is említett új elektronikai rendszer (SECU) bevezetése csak az egyik olyan összetevő, amely a módosított Technikai- és Versenyszabályzat révén került bevezetésre, hiszen a versenyzők munkáját az eddigiekben segítő elektronikai eszközök száma igencsak megcsappant. Azon pilóták, akik előnyben részesítették a kipörgésgátló, az elektronikailag segített motorfék és rajtautomatika hatásait, most ezeket mind-mind mellőzniük kell majd.
A felhasználható anyagok tekintetében a sebességváltó tokozatát szénszálas anyagból építették meg, míg az erőátviteli rendszer továbbra is a már megszokott hosszanti beépítésben került a Ferrari F2008-as négykerekűjébe. Sorrendben a második olyan év következik a csapat életében, amikor a sebességi fokozatok közötti, minél kisebb kapcsolási idővel történő és minél pontosabb váltást egy ún. gyorsváltó mechanizmus közreműködésével valósítják meg, amelyet megfelelő módon hozzáillesztették a SECU szoftveréhez.
A tökéletes megbízhatósági szint biztosításában a Ferrarit üzemanyaggal és kenőanyaggal ellátó Shell is kulcsfontosságú szerepet játszik, hiszen ahogyan azt az előzőekben is említettük, a sebességváltóknak négy nagydíjhétvégét kell meghibásodás nélkül elviselni, ami megfelelő kenőanyag nélkül csaknem lehetetlen lenne.
A versenyautó mechanikai elemeit tekintve nem szabad megfeledkezni az autó fékrendszeréről sem. Az idei szezonban bevetésre kerülő új Ferrari kerekeit ugyanis egy módosított fékrendszerrel kívánják majd a szükséges sebességre lassítani, amelynek érdekében új fékelemeket és új hűtési metódust alkalmaznak majd a Ferrarinál.

Az F2008-as új motorburkolati eleme alatt bújik meg a 056-os sorszámmal rendelkező, hosszanti beépítésű V8-as erőforrás. A motor alapszerkezetét tekintve a tavalyi évben használt megoldásokhoz viszonyítva jelentősebb változásról nem beszélhetünk, de a motor segédberendezései, úgymint a levegő- és az üzemanyag szívónyílások a későbbiek folyamán minden bizonnyal további fejlesztéseken fognak átesni. A Technikai Szabálykönyvben, valamint az Európai Unióban érvényben lévő előírásoknak való megfelelés érdekében a versenyautóban felhasználásra kerülő üzemanyagnak 5.75%-ban biológiai eredetű összetevőket kell tartalmaznia.

Az előzőekben említett technikai változtatások sikerességéhez elengedhetetlen szerepe volt/lesz a Ferrari partnereinek, mint például a Shellnek, a szimulációs rendszerek kialakításában és alkalmazásában jártas Fiat Kutatóközpontnak, és nem utolsó sorban a Brembonak, akinek az idei évben is kiváló minőségű fékekkel kell ellátni a Scuderia Ferrari istállót.

 

A Ferrari F2008 műszaki adatai

Karosszéria:

Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyag

Sebességváltó:

7 fokozatú, hosszanti beépítésű váltómű

 

Félautomata, elektronikus vezérlésű gyorsváltó rendszer

Sebességi fokozatok száma:

7 (+1 hátramenet)

Fékek:

Szénszálas anyagból készült féktárcsák

Kerékfelfüggesztés:

Független felfüggesztési rendszer, amely nyomórúd által működtetett torziós rugókat tartalmaz az első- és a hátsó kerekek felfüggesztésénél

Súly:

605 kg (feltöltött vízrendszerrel, kenőanyagokkal és a pilótával együtt)

Kerekek:

13"-os, BBS gyártmány

 

A Ferrari 056 motor technikai adatai

Típus:

056

Hengerek száma:

8

A hengerek elrendezése:

V 90°

Szelepek száma:

32

Szelepműködtetés:

Pneumatikus

Űrtartalom:

2398 cm3

Dugattyú méret:

98 mm

Súly:

<95 kg

Digitális elektronikus befecskendező rendszer:

Magneti Marelli

Statikus elektronikus gyújtás:

Magneti Marelli

Üzemanyag:

Shell V-Power ULG 64

Kenőanyag:

Shell SL-1098

 

 
Visszaszámlálás

 

 
Szavazás :P
Kedven pilóta
Ki a kedvenc pilótád?

Kimi Räikkönen
Felipe Massa
Nem tudok dönteni (mind2)
Teljesen más
Haggyál már :S (xD)
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Világóra
 
Hanyadika van?
2025. Október
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Zene
 
Web címek
 
Ennyien lennénk
Indulás: 2007-10-21
 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!